«Έχει υπογραφεί πριν ένα μήνα περίπου η
προγραμματική σύμβαση μεταξύ Δήμου Φιλιατών και ΔΕΥΑΗ δεν το γνωρίζεται ; Το
θέμα έχει λήξει όσο για την τιμή του νερού και τα χρέη ρωτήστε τους
υπογράφοντες.»
Αυτό ανέφερε ανώνυμος αναγνώστης (http://thesprotia-news.blogspot.gr/2014/11/blog-post_94.html)
σχολιάζοντας το άρθρο μου που αφορά στις οικονομικές και λοιπές εκκρεμότητες
μεταξύ της ΔΕΥΑΗ και του Δήμου Φιλιατών!
Ας τα πάρουμε όμως από
την αρχή.
Αν πραγματικά υπογράφηκε τέτοια προγραμματική σύμβαση πριν από
έναν μήνα, αυτό σημαίνει ότι η υπογραφή της έγινε από την νέα δημοτική αρχή του
Δήμου Φιλιατών. Αν έγινε κάτι τέτοιο (διότι προσωπικά σχεδόν το αποκλείω) θεωρώ
ότι ήταν έτοιμοι οι σχεδιασμοί και υπήρξαν ταχύτατες οι αντιδράσεις και οι
δράσεις του Δήμου και της ΔΕΥΑΗ, όσον αφορά την «τακτοποίηση» των εκκρεμοτήτων
μετά από τόσα χρόνια αδράνειας και ακινησίας. Τώρα αν θα πληρώσει και ποιος και
με ποιόν τρόπο είναι άγνωστο.
Η ύδρευση της Κεστρίνης και του Ραγίου, σύμφωνα με το έργο που
είναι σε εξέλιξη και θα τελειώσει σύντομα, με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα
¨Θησέας», θα γίνεται πλέον από τον Δήμο Φιλιατών (γεωτρήσεις στον Σμέρτο) οπότε
δεν υπήρχε και δεν υπάρχει λόγος υπογραφής τέτοιας σύμβασης.
Όπως όμως μου είπε σε προσωπική επικοινωνία, άνθρωπος ο οποίος
γνωρίζει το θέμα από τον Δήμο Φιλιατών, τέτοια σύμβαση δεν έχει υπογραφεί. Άλλωστε,
όπως προείπα, το θεωρώ απίθανο διότι οι εκκρεμότητες χρονίζουν και το θέμα,
λόγω και του ύψους των οφειλών οι οποίες αποκλείεται να καλυφθούν και να γίνουν
αποδεκτές, τελικά θα οδηγηθεί σε διαιτησία.
Παραθέτω στη συνέχεια και εν συντομία τι προβλέπει η σχετική
νομοθεσία για τις προγραμματικές συμβάσεις, θέλοντας να πιστεύω ότι η εποχή του
έτσι το κάνουμε γιατί έτσι μας βολεύει, έχει περάσει ανεπιστρεπτί και,
προκειμένου να οδηγήσουμε τον τόπο σε νέους δρόμους, όλοι οφείλουμε σεβασμό
στην νομιμότητα και δεν «παρανομούμε» όποτε μας βολεύει.
Νόμος 3852/2010 (Καλλικράτης) Άρθρο 100
Προγραμματικές Συμβάσεις
Στις προγραμματικές συμβάσεις απαραίτητα ορίζονται το
αντικείμενο της σύμβασης, ο σκοπός και το περιεχόμενο των μελετών, των έργων,
των προγραμμάτων ή των υπηρεσιών, ο προϋπολογισμός τους, τα δικαιώματα και οι
υποχρεώσεις των συμβαλλομένων, το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης της σύμβασης, οι
πόροι από τους οποίους θα καλυφθούν οι αναλαμβανόμενες οικονομικές υποχρεώσεις
και η διάρκεια της σύμβασης. Επίσης ορίζεται το όργανο παρακολούθησης της
εφαρμογής της και οι αρμοδιότητές του, καθώς και ρήτρες σε βάρος του
συμβαλλομένου που παραβαίνει τους όρους της προγραμματικής σύμβασης.
Με την παρ 1 του άρθρου 100 του ν. 3852/10, όπως
αντικαταστάθηκε από την παρ. 9 του άρθρου 8 του Ν.4071/2012,
ορίζεται ότι:
"α. Για τη μελέτη και
εκτέλεση έργων και προγραμμάτων ανάπτυξης μιας περιοχής, καθώς και για την
παροχή υπηρεσιών κάθε είδους, οι δήμοι, οι περιφέρειες,( ………….) οι δημοτικές
επιχειρήσεις ύδρευσης και αποχέτευσης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, μπορούν
να συνάπτουν προγραμματικές συμβάσεις με το Δημόσιο, μεταξύ τους ή και με
φορείς του δημόσιου τομέα της παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 1256/1982, μεμονωμένα
ή από κοινού.
Στις προγραμματικές συμβάσεις
απαραίτητα ορίζονται το αντικείμενο της σύμβασης, ο σκοπός και το περιεχόμενο
των μελετών, των έργων, των προγραμμάτων ή των υπηρεσιών, ο προϋπολογισμός
τους, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των συμβαλλομένων, το χρονοδιάγραμμα
εκτέλεσης της σύμβασης, οι πόροι από τους οποίους θα καλυφθούν οι
αναλαμβανόμενες οικονομικές υποχρεώσεις και η διάρκεια της σύμβασης.
Επίσης ορίζεται το όργανο
παρακολούθησης της εφαρμογής της και οι αρμοδιότητές του, καθώς και ρήτρες σε
βάρος του συμβαλλομένου που παραβαίνει τους όρους της προγραμματικής σύμβασης.
Οι προγραμματικές
συμβάσεις υπόκεινται στον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού
Συνεδρίου σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία. (παρ 1 του άρθρου 100 του ν.
3852/10)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου