Λαμβάνοντας αφορμή μια πρόσφατη διένεξη που είχα με μία από τις εταιρίες παροχής τηλεφωνικών υπηρεσιών, όσον αφορά την κατάργηση μιας τηλεφωνικής σύνδεσης με ταυτόχρονη παροχή δορυφορικής τηλεόρασης, θα ήθελα, με βάση την εμπειρία αυτή αλλά και άλλες παλιότερες, να ενημερώσω τους φίλους που παρακολουθούν και διαβάζουν για τα παρακάτω:
Αν και η παροχή υπηρεσιών, από την εν λόγω εταιρία, είχε διακοπεί, με δική της υπαιτιότητα, δεν απαντούσε επί μακρόν (2,5 και πλέον μήνες) στις επιστολές τις οποίες απέστελλα κατά διαστήματα, με αποτέλεσμα την συνεχιζόμενη αποστολή λογαριασμών προς εξόφληση και την αύξηση των «οφειλόμενων» ποσών τα οποία με καλούσε να καταβάλω. Στην συνέχεια δέχτηκα τηλεφωνήματα και από εισπρακτική εταιρία αλλά και επιστολή από δικηγόρο, συνεργαζόμενο με την εταιρία που μου παρείχε την τηλεφωνική και την δορυφορική σύνδεση, προκειμένου να καταβάλω τα κατ’ αυτούς «οφειλόμενα» ποσά.
Τελικά η προαναφερθείσα εταιρία σταθερής τηλεφωνίας, όταν ύστερα από αλληλογραφία και συνεχείς οχλήσεις, διαπίστωσε ότι δεν επρόκειτο σε καμία περίπτωση να καταβάλω χρηματικά ποσά για ανύπαρκτες παροχές υπηρεσιών και ενώ οι λογαριασμοί που εξέδιδε επί 1,5 και πλέον έτος είχαν φτάσει στο ύψος σχεδόν των 500 ευρώ, μου απέστειλε τελικό λογαριασμό προς εξόφληση με το ποσό των 35 ευρώ, στον οποίο συμπεριλάμβανε και τόκους υπερημερίας.
Φυσικά ούτε και αυτόν τον λογαριασμό εξόφλησα και, με νέα επιστολή, απαίτησα να μου στείλουν αναλυτικό λογαριασμό, από τον οποίο να προκύπτουν επακριβώς τα ποσά τα οποία οφείλω να καταβάλω και σε ποια διαστήματα που μου παρείχαν υπηρεσίες αναφέρονται αυτά και, ταυτόχρονα, τους γνώρισα ότι τόκους υπερημερίας δεν πρόκειται να καταβάλω σε καμία περίπτωση.
Από εμπειρίες μου αλλά και από συζητήσεις με φίλους διαπίστωσα ακόμα ότι:
Συγκεκριμένη εταιρία κινητής τηλεφωνίας καλεί τους πελάτες της, όταν θέλουν να διακόψουν κάποιο συμβόλαιο το οποίο λήγει, να προβούν ένα μήνα πριν από τη λήξη του συμβολαίου τους σε αίτημα διακοπής του συμβολαίου που λήγει, προκειμένου, με αυτόν τον τρόπο, να εισπράξει χρηματικό ποσό 10 ευρώ το οποίο αναφέρεται στη σύμβαση ότι θα απαιτηθεί αν διακοπεί το συμβόλαιο πριν από τη λήξη του.
Άλλη εταιρία κινητής τηλεφωνίας εκδίδει λογαριασμούς στους οποίους χρεώνει ποσά κατά βούληση, χωρίς να συμπίπτει το τυχόν προηγούμενο υπόλοιπο λογαριασμού με αυτό το οποίο φαίνεται στον επόμενο μήνα. Ο δε λογαριασμός ποτέ δεν έρχεται στο ύψος το οποίο έχει αρχικά συμφωνηθεί, και ας μην υπάρχει καμία υπέρβαση στην χρήση του τηλεφώνου. Πέραν αυτού χρέωνε ως κλήσεις στο εξωτερικό, με ποσά τα οποία ανέβαζαν το λογαριασμό, κλήσεις στις οποίες ο καλούμενος δεν απάντησε αλλά απλά έκλεισε το τηλέφωνο, με την αιτιολογία ότι «άνοιξε το δίκτυο», το οποίο είναι προφανώς συντονισμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να χρεώνει τις απορριφθείσες κλήσεις χωρίς να υπάρξει συνομιλία.
Τι κατά την γνώμη μου πρέπει να προσέχει κάποιος όταν υπογράφει ένα συμβόλαιο με εταιρία η οποία παρέχει τέτοιες υπηρεσίες:
- Να αποφεύγει τις τηλεφωνικές επικοινωνίες για επίλυση τυχόν ζητημάτων, τις οποίες η καλούσα εταιρία καταγράφει ενώ ο καταναλωτής δεν έχει δυνατότητα να προβεί σε έλεγχο όσων καταγράφηκαν ή να θυμάται όσα ειπώθηκαν και να τηρήσει έτσι κάποιο αρχείο της συμφωνίας που έγινε. Ορθότερο θα ήταν να προτιμάται η ηλεκτρονική ή κάποια άλλη μορφής επικοινωνία.
- Να προσέχει τις μονομερείς τροποποιήσεις στις οποίες προβαίνουν οι εταιρίες αυτές, κατά παράβαση των αρχικά συμφωνηθέντων, και τις οποίες συνήθως αναγράφουν σε έναν εκ των εκδιδόμενων λογαριασμών, χωρίς τις περισσότερες φορές να ενημερώσουν για αυτές. Οι τροποποιήσεις αυτές, χωρίς την προηγούμενη συμφωνία του καταναλωτή, καθιστούν την διακοπή του συμβολαίου, αν αυτό χρειαστεί, υπαιτιότητα της εταιρίας τηλεφωνίας.
- Να είναι ενήμερος για τις υπηρεσίες που προσφέρει το οικονομικό πακέτο της επιλογής του, όπως είναι η ελάχιστη διάρκεια της σύμβασης, το τέλος ενεργοποίησης και το τέλος αποσύνδεσης στην περίπτωση διακοπής της σύμβασης πριν την ημερομηνία λήξης, την ημερομηνία ενεργοποίησης των υπηρεσιών, το ελάχιστο κόστος και την ελάχιστη διάρκεια συνομιλίας.
- Να φροντίζει να διατηρεί ένα αρχείο στο οποίο να έχει την αίτηση, που υπέγραψε και το οποίο φέρει τη σφραγίδα και την ημερομηνία από το κατάστημα που την κατέθεσε. Να διαβάσει προσεκτικά τη σύμβαση παροχής υπηρεσιών.
- Να εντοπίζει τις περιπτώσεις κατά τις οποίες ο λογαριασμός δεν έρχεται ποτέ στο ύψος που είχε συμφωνηθεί, διότι είτε η αρχική προσφορά δεν συμπεριλάμβανε π.χ τον Φ.Π.Α (δεν είχε προστεθεί στο τελικό ποσό) ή είτε διότι υπάρχουν χρεώσεις οι οποίες είναι ανεξήγητες.
- Τις περιπτώσεις που, μετά τη μεταφορά σύνδεσης από μία εταιρεία σε άλλη, προκύπτουν απαιτήσεις για οφειλές στις οποίες συμπεριλαμβάνονται διαστήματα κατά τα οποία έχει πάψει να είναι συνδρομητής της εταιρίας.
- Να ελέγχει ότι η σύνδεσή λειτουργεί σύμφωνα με το πρόγραμμα σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας που έχει επιλέξει.
Επίσης:
- Να ελέγξει την αδιάλειπτη & ποιοτική σύνδεση με το Internet από σταθερό Η/Υ αλλά και από κινητό τηλέφωνο.
- Για την πρόσβαση μέσω σταθερού Η/Υ, είναι σκόπιμο να ζητήσει από τον πάροχο την εκτιμώμενη ταχύτητα στο συγκεκριμένο σημείο λειτουργίας ώστε να έχει την δυνατότητα να επιλέξει το κατάλληλο πακέτο.
- Για να αποφύγει τις επιπλέον χρεώσεις για κλήσεις, τόσο στην σταθερή όσο και την κινητή τηλεφωνία, να επιλέξει τη φραγή, εφόσον δεν χρησιμοποιούνται πολυμεσικές υπηρεσίες, όπως είναι οι κλήσεις προς πενταψήφιους αριθμούς (π.χ., 13ΧΧΧ, 15ΧΧΧ) ή προς άλλες υπηρεσίες προστιθεμένης αξίας (π.χ. 901ΧΧΧΧ).
- Επίσης, αν δεν κάνει κλήσεις προς το εξωτερικό, καλό θα ήταν να ζητήσει επιλεκτική φραγή εξερχόμενων κλήσεων, π.χ., διεθνείς συνδιαλέξεις
Στον διαδικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ (www.eett.gr) διατίθεται ειδική ηλεκτρονική υπηρεσία για τον έλεγχο των αριθμών αυξημένης χρέωσης από τους ίδιους τους καταναλωτές. Για τα "έξυπνα" τηλέφωνα (smartphones) η ΕΕΤΤ αναφέρει: «Ενημερωθείτε αναλυτικά για τα βασικά χαρακτηριστικά και τις οδηγίες χρήσης της συσκευής, τη δυνατότητα απενεργοποίησης της αυτόματης σύνδεσης στο Internet, καθώς και για τις ισχύουσες χρεώσεις για την πρόσβαση και την ασύρματη μεταφορά δεδομένων που εφαρμόζουν οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ενεργοποιήστε την υπηρεσία "ενημέρωση κατανάλωσης δωρεάν χρόνου ομιλίας ή όγκου δεδομένων". Εάν καταναλώσετε περισσότερο χρόνο ομιλίας ή όγκο δεδομένων από το πακέτο, που έχετε επιλέξει, ο πάροχος μπορεί να σας ενημερώσει με γραπτό μήνυμα για τις επιπλέον χρεώσεις ή να διακόψει προσωρινά τη συγκεκριμένη υπηρεσία.
Επίσης, σας συνιστούμε να ενημερωθείτε για τον τρόπο που μπορείτε να ελέγχετε μόνοι σας το λογαριασμό σας πριν ακόμα καταναλωθεί η δωρεάν χρήση χρόνου και όγκου δεδομένων του οικονομικού σας πακέτου».
Φυσικά, για όσα ανέφερα και με αφορούν προσωπικά, προέβηκα σε καταγγελίες τόσο στην Ε.Ε.Τ.Τ (Εθνική Επιτροπή Ταχυδρομείων & Τηλεπικοινωνιών) http://www.eett.gr όσο και στον Συνήγορο του Καταναλωτή http://www.1520.gov.gr/epikoinonia και αναμένω τις απαντήσεις και τις ενέργειές τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου