- Μιας και πρόσφατα υπογράφηκε η σύμβαση της επέκτασης του
ποδηλατοδρόμου προς το Δρέπανο, οφείλω να παρέμβω για να ενημερώσω χωρίς να θέλω να γίνω μάντης
κακών.
- Σε κάθε όμως περίπτωση οι υπεύθυνοι θα πρέπει από τώρα να αναλάβουν και να διαχωρίσουν τις ευθύνες
τους για οτιδήποτε συμβεί στο μέλλον.
-Το έργο αυτό, από το τέλος του
υπάρχοντος ποδηλατόδρομου έως το κάμπινγκ, είναι συνολικού μήκους 1340 μέτρων
και αξίας 1.130.000 ευρώ. Δημοπρατήθηκε την 16/1/2019 και ο κατασκευαστής το
πήρε με έκπτωση 48,46%. Η δε σύμβαση για την κατασκευή του υπογράφηκε την
05/07/2019.
-Το έργο έχει αναλάβει να πραγματοποιήσει ο
Δήμος Ηγουμενίτσας, πιθανόν με την σύμπραξη των εμπλεκόμενων φορέων (ΟΛΗΓ, κλπ),
αφού ο χώρος ανήκει στην Χερσαία Ζώνη, η οποία δεν έχει μεταβιβασθεί μέχρι
σήμερα στον Δήμο.
- Σύμφωνα με την με αριθμό
51/2018 μελέτη (ΜΕΛΕΤΗ)
πρόκειται για ένα έργο που θα συνδυάσει πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο διπλής κατεύθυνσης 2+2 μέτρων, και ήτοι 4 μέτρα
συνολικά. Θα κατασκευαστεί δε με
περιορισμένες διαστάσεις και, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται και στην μελέτη που
έχει συντάξει η τεχνική υπηρεσία του δήμου, αντί να είναι τουλάχιστον 4,50 μέτρα το συνολικό του πλάτος θα είναι 4
μέτρα.
- Το μισό έργο, και ήτοι τα 650
μέτρα από το πλάτωμα έως το κάμπινγκ, θα
γίνει παράλληλα με τον υφιστάμενο δρόμο κυκλοφορίας οχημάτων και, επειδή ο
χώρος δεν επαρκεί, το τμήμα του
πεζόδρομου θα γίνει με προέκταση προς την θάλασσα με σιδηροκατασκευή..
- Τέτοιας όμως μορφής έργο δεν προβλέπεται από την νομοθεσία να γίνεται
δίπλα σε δρόμο κυκλοφορίας οχημάτων.
- Οι
προδιαγραφές σύμφωνα με τις οποίες κατασκευάζεται ένα τέτοιο έργο έχουν
δημοσιευτεί με την υπουργική απόφαση ΔΥΟ/ΟΙΚ. 1920/2016 (ΦΕΚ 1053Β/2016). (ΦΕΚ
1053Β/2016)
- Με το ΦΕΚ αυτό ορίζεται ότι πρέπει να υπάρχει σαφής διαχωρισμός
υποδομών ποδηλάτων και μηχανοκίνητης κυκλοφορίας. Η όλη δε μελέτη του δήμου
αποτελεί συρραφή διάφορων επιμέρους
διατάξεων της ισχύουσας νομοθεσίας.
- Ορίζεται επίσης ότι όταν
υπάρχει μόνο ποδηλατόδρομος, με αμφίδρομη κίνηση ποδηλάτων δίπλα σε κινούμενα
οχήματα, το συνολικό πλάτος μόνο του πρέπει
να είναι 2,5 έως 3 μέτρα με επιπλέον ζώνη - διάδρομο ασφαλείας.
- Στο συγκεκριμένο έργο, λόγω των
περιορισμένων διαστάσεων του χώρου, δεν
προβλέφθηκε καν διάδρομος – ζώνη ασφαλείας η οποία θα έπρεπε είναι 70 εκατοστά και να διαχωρίζει επαρκώς την κίνηση των
ποδηλάτων στον πεζόδρομο – ποδηλατόδρομο από τον υπάρχοντα δρόμο κυκλοφορίας
οχημάτων. Εάν δε η ταχύτητα των οχημάτων είναι ίση ή μεγαλύτερη από 60χλμ/ώρα τότε η λωρίδα ασφαλείας θα έπρεπε να
είναι πλάτους 1 μέτρου.
- Όλα τα παραπάνω, όπως
προανέφερα, γίνονται χωρίς να τηρείται η
ισχύουσα νομοθεσία. Ακόμη βέβαια και
αν τηρούνταν πρόκειται εν τέλει για μια δύσκολη κατασκευή, στην οποία, ο μεν πεζόδρομος θα κατασκευαστεί πάνω από
την θάλασσα, ο δε ποδηλατόδρομος θα είναι άμεσα εφαπτόμενος με δρόμο ταχείας κυκλοφορίας
οχημάτων. Πόσο μάλλον που αυτό θα γίνει χωρίς τις προβλεπόμενες προδιαγραφές.
Σταύρος Κωστάρας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου