Παρασκευή 12 Ιουλίου 2019

Πεζόδρομος – Ποδηλατόδρομος

- Μιας και πρόσφατα υπογράφηκε η σύμβαση της επέκτασης του ποδηλατοδρόμου προς το Δρέπανο, οφείλω να παρέμβω για να ενημερώσω χωρίς να θέλω να γίνω μάντης κακών.
- Σε κάθε όμως περίπτωση οι υπεύθυνοι θα πρέπει από τώρα να αναλάβουν και να διαχωρίσουν τις ευθύνες τους για οτιδήποτε συμβεί στο μέλλον.
-Το έργο αυτό, από το τέλος του υπάρχοντος ποδηλατόδρομου έως το κάμπινγκ, είναι συνολικού μήκους 1340 μέτρων και αξίας 1.130.000 ευρώ. Δημοπρατήθηκε την 16/1/2019 και ο κατασκευαστής το πήρε με έκπτωση 48,46%. Η δε σύμβαση για την κατασκευή του υπογράφηκε την 05/07/2019.  
 -Το έργο έχει αναλάβει να πραγματοποιήσει ο Δήμος Ηγουμενίτσας, πιθανόν με την σύμπραξη των εμπλεκόμενων φορέων (ΟΛΗΓ, κλπ), αφού ο χώρος ανήκει στην Χερσαία Ζώνη, η οποία δεν έχει μεταβιβασθεί μέχρι σήμερα στον Δήμο.
- Σύμφωνα με την με αριθμό 51/2018 μελέτη (ΜΕΛΕΤΗ) πρόκειται για ένα έργο που θα συνδυάσει πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο διπλής κατεύθυνσης 2+2 μέτρων, και ήτοι 4 μέτρα συνολικά. Θα κατασκευαστεί δε με περιορισμένες διαστάσεις και, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται και στην μελέτη που έχει συντάξει η τεχνική υπηρεσία του δήμου, αντί να είναι τουλάχιστον 4,50 μέτρα το συνολικό του πλάτος θα είναι 4 μέτρα.
- Το μισό έργο, και ήτοι τα 650 μέτρα από το πλάτωμα έως το κάμπινγκ, θα γίνει παράλληλα με τον υφιστάμενο δρόμο κυκλοφορίας οχημάτων και, επειδή ο χώρος δεν επαρκεί, το τμήμα του πεζόδρομου θα γίνει με προέκταση προς την θάλασσα με σιδηροκατασκευή..  
- Τέτοιας όμως μορφής έργο δεν προβλέπεται από την νομοθεσία να γίνεται δίπλα σε δρόμο κυκλοφορίας οχημάτων.
 - Οι προδιαγραφές σύμφωνα με τις οποίες κατασκευάζεται ένα τέτοιο έργο έχουν δημοσιευτεί με την υπουργική απόφαση ΔΥΟ/ΟΙΚ. 1920/2016 (ΦΕΚ 1053Β/2016). (ΦΕΚ 1053Β/2016)
- Με το ΦΕΚ αυτό ορίζεται ότι πρέπει να υπάρχει σαφής διαχωρισμός υποδομών ποδηλάτων και μηχανοκίνητης κυκλοφορίας. Η όλη δε μελέτη του δήμου αποτελεί συρραφή διάφορων επιμέρους διατάξεων της ισχύουσας νομοθεσίας.
- Ορίζεται επίσης ότι όταν υπάρχει μόνο ποδηλατόδρομος, με αμφίδρομη κίνηση ποδηλάτων δίπλα σε κινούμενα οχήματα, το συνολικό πλάτος μόνο του πρέπει να είναι 2,5 έως 3 μέτρα με επιπλέον ζώνη - διάδρομο ασφαλείας.
- Στο συγκεκριμένο έργο, λόγω των περιορισμένων διαστάσεων του χώρου, δεν προβλέφθηκε καν διάδρομος – ζώνη ασφαλείας η οποία θα έπρεπε είναι 70 εκατοστά και να διαχωρίζει επαρκώς την κίνηση των ποδηλάτων στον πεζόδρομο – ποδηλατόδρομο από τον υπάρχοντα δρόμο κυκλοφορίας οχημάτων. Εάν δε η ταχύτητα των οχημάτων είναι ίση ή μεγαλύτερη από 60χλμ/ώρα τότε η λωρίδα ασφαλείας θα έπρεπε να είναι πλάτους 1 μέτρου.
- Όλα τα παραπάνω, όπως προανέφερα, γίνονται χωρίς να τηρείται η ισχύουσα νομοθεσία. Ακόμη βέβαια και αν τηρούνταν πρόκειται εν τέλει για μια δύσκολη κατασκευή, στην οποία, ο μεν πεζόδρομος θα κατασκευαστεί πάνω από την θάλασσα, ο δε ποδηλατόδρομος θα είναι άμεσα εφαπτόμενος με δρόμο ταχείας κυκλοφορίας οχημάτων. Πόσο μάλλον που αυτό θα γίνει χωρίς τις προβλεπόμενες προδιαγραφές.

Σταύρος Κωστάρας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου